preskoči na sadržaj

Osnovna škola Ivana Filipovića Osijek

Login
SKRAĆENI SATI

venmo — Michelle Porucznik

E-DNEVNIK

KLIK NA LINK!

  

  

    

 

   

TEHNIČKI KUTAK

MATEMATIČKI KUTAK

PRODUŽENI BORAVAK

RAZREDNA NASTAVA

Za učenike!

VAŽNO!

ŠSD FILIPOVIĆKA - FB

ŠKOLSKA KUHINJA

Tražilica
Brojač posjeta
Ispis statistike od 6. 1. 2017.

Ukupno: 204019
Ovaj mjesec: 4548
Ovaj tjedan: 845
Danas: 4
BeSmartOnline!

28. LAMPIONADA

VIRTUALNA KNJIŽNICA

 

„Onaj tko ne voli čitati nije pronašao pravu knjigu za sebe.”

– J.K. Rowling

NATJEČAJI!

ŠKOLSKI DOKUMENTI

OPĆI AKTI ŠKOLE

ŠKOLSKI KONTAKTI

Arhiva od 2009.

Pronađi sve stare vijesti u našoj arhivi! :)

2009.-2019.

Još korisnih linkova :)

"The important thing is not to stop questioning."

TEHNIČKA KULTURA

DOBRODOŠLI U NAŠ TEHNIČKI KUTAK! 

Tehnika (grčki: umijeće, vještina) predstavlja sva znanja i alate kojima čovjek djeluje na prirodu stvarajući pri tome tehničke tvorevine. 

Nastavni predmet Tehnička kultura uključuje razumijevanje odnosa čovjeka i tehnike, utjecaja tehnike na društvo, razvijanje kritičkoga razmišljanja, pokretačkoga djelovanja, estetsko vrednovanje uradaka, razvoj poduzetničkoga razmišljanja i slobodnih kreacija, dizajniranje, izbor materijala i postupaka obrade te promišljanja o zadovoljavanju sigurnosnih, zdravstvenih, estetskih, ekoloških uvjeta u radu.

Gradivo "Tehničke kulture" podijeljeno je u 5 cjelina: tehničko crtanje, materijali, energetika i tehničke tvorevine.

OVDJE NA NAŠOJ STRANICI MOŽETE POGLEDATI RADOVE (NASTAVA), PREUZETI DODATNE NASTAVNE MATERIJALE TE PROČITATI VIŠE O NATJECANJIMA I  TEHNIČKIM AKTIVNOSTIMA U KOJIMA SUDJELUJEMO. 

     

NASTAVA - VAŽNO!

Na satima tehničkog crtanja je obavezno imati pribor za pisanje i tehničko crtanje (dvije olovke 2H, 2B ili olovku HB, dva trokuta, gumicu, šestar, kutomjer i veliku geometrijsku bilježnicu).

Na satima praktičnog rada je obavezno imati najavljeni pribor i materijal, te se važno pridržavati MJERA ZAŠTITE NA RADU (podloga za rad, rukavice, pojačano pripaziti u radu sa škarama, modelarskim nožićem, šilom, aku-bušilicom, odvijačem...).

Sanja Marolin Brljačić, prof. fizike i teh. kulture s inf.

Vijesti i radovi iz TK!
e-Twinning Live: Našim ulicama
SANJA Marolin Brljačić / datum: 18. 10. 2021. 16:01

                      

U ovaj istraživački e-Twinning projekt uključeni su učenici 5.-8. razreda i nastavnica tehničke kulture i informatike, Sanja Marolin Brljačić. 


Tijekom nastavne godine 2021./2022. bolje ćemo upoznati građevine u kojima živimo, njihova pročelja, te razne tehničke tvorevine na putu od kuće do škole...

Učenici će svoje rezultate prikazivati kroz tehničke tvorevine, fotografije, tehnički crtež (pročelje, ortogonalne projekcije, tlocrt prostorije s ucrtanim građevinskim simbolima...).
Pratite nas klikom na Opširnije. 


[OPŠIRNIJE]



e- Twinning Live: Male tehničke radionice III
SANJA Marolin Brljačić / datum: 18. 10. 2021. 14:35

I ove godine sudjelujemo u zanimljivim tehničkim projektima na e-Twiningu. Projekt Male tehničke radionice III održavaju se treću školsku godinu za redom. Tamo se mogu pronaći naši radovi koje smo odrađivali u sklopu nastave TEHNIČKE KULTURE tijekom 2019., 2020. i 2021. godine.

Odmah na početku ove šk. godine osmišljen je zanimljiv zadatak za osmaše. Budući da na početku godine obrađuju elektrane odradili su zadatak u kojem su spojili svoje dosadašnje poznavanje tehničkog crtanja (ocrtavanje i izrada mreže/plašta geometrijskog tijela piramide i kocke) i samu izradu tehničke tvorevine (model vjetroelektrane). Plašt piramide nam je poslužio za toranj, a plašt kocke za kučište vjetroelektrane. Prema danom predlošku izrađivali su propelere. Propelere su pričvrstili na dio kartona kojim prolazi vratilo vjetroelektrane (propeleri se okreću).

Učenici su radili od materijala koji je lako dostupan (karton, drveni štapići, vruće ljepilo). Radovi koje odrađujemo za projekt nisu dio učeničke tehničke kutije, već osmišljeni na način da učenici povežu različite dijelove gradiva i vježbaju motoriku. Nekoliko učeničkih radova možete pogledati klikom na Opširnije


[OPŠIRNIJE]



Izrada modela automobila - tk 5r
SANJA Marolin Brljačić / datum: 13. 5. 2021. 13:03

Za model automobila potrebni su nam: radni listovi RL 5.2.2., laserski izrezana šperploča, štapići za roštilj, gumica, Drvofix-ljepilo za drvo, podloga za rad, šilo ili svrdlo, štipaljke, univerzalna brusna daščica.

Vrlo je važno pridržavati se mjera zaštite na radu, pogotovo u radu sa skalpelom (obavezno koristiti zaštitne rukavice i podlogu za rad). Lijepiti uvijek iznad podloge i pripaziti koliko se ljepila istiskuje. Rad prije svega treba biti uredan.

Automobil sastavljamo pomoću operacijske liste. Učenici za vrijeme praktičnoga rada mogu koristiti i video-upute na linku koji im pošaljem nastavnica na Teams. Funkcionalnost provjeravaju napinjanjem gumice oko zuba na vratilu te otpeuštanjem (na podu). Nakon rada sastaviljaju Izvješće o radu (radni listić), čiste svoje radno mjesto i posremaju pribor.

Fotografije sa sata pogledajte klikom na Opširnije.


[OPŠIRNIJE]



Stalak za mobitel, TK 7r
SANJA Marolin Brljačić / datum: 1. 4. 2021. 16:50

 

Budući da sedmaši u 7. razredu uče načine spajanja metala rastavljivom (vijci i matice) i nerastavljivom vezom (zakovice), ovaj put su sami isprobali zakivanje slijepim POP zakovicama. Za rad su koristili dva komada lima s provrtima, koje su ocrtali, te savili u škripcu. Budući da prilikom savijanja i zakivanja postoji opasnost od ozlijede oštrim bridovima lima, učenici izvode praktični rad koristeći zaštitne rukavice.

Pridržavanje mjera zaštite na radu je obavezno!

 

Kako nam je bilo pogledajte klikom na Opširnije...


[OPŠIRNIJE]



Izrada solarnog kuhala, TK 7r
SANJA Marolin Brljačić / datum: 26. 3. 2021. 15:04

Za ovu vježbu, sedmašima je bio potreban slijedeći pribor i materijal: deblji papir A4, crni papir A4, stiropor debljine 10 mm A4, folija A4, škare, ljepilo, pribor za tehničko crtanje, skalpel, podloga za rad, zaštitne rukavice (skalpel).

Učenici su prema naputku nastavnice i priloženim materijalima (radnim listovima) izrađivali solarna kuhala, pomoću kojih su kod kuće izvodili pokus mjerenja temperature vode u različitim vremenskim intervalima. Svoje su rezultate (nakon 10, 20, 30, 40, 50 i 60 min zapisivali u tablicu, te rezultate prikazali koordinatnim sustavom (vrijeme/temperatura).

Ovdje je bilo vrlo važno držati se PLANA REZANJA svakog materijala posebno (plan rezanja se nalazi u uputama na jednom od radnih listova). Plan rezanja se koristi u svrhu smislenog iskorištavanja materijala. Djeca se također uče i pravilima zaštite na radu, urednosti, preciznosti, razvijaju motoričke vještine... 

Klikom na Opširnije pogledajte fotografije.


[OPŠIRNIJE]



Maketa rešetkastog mosta, TK 6r
SANJA Marolin Brljačić / datum: 17. 3. 2021. 14:29

    

Šestaši su prema uputama nastavnice, priloženoj tehničkoj dokumentaciji (RL 3.2.1.) i dostupnom materijalu izradili maketu rešetkastog mosta. Ovdje je vrlo važno voditi računa o PRAVILNOM OCRTAVANJU pojedinih dijelova tehničke tvorevine, IZREZIVANJU I SASTAVLJANJU. Učenici su se koristili sa tri tvrđa papira formata A4 (160 ili 200 g/m2), škarama, ljepilom, podlogom za rad, skalpelom, zaštitnim rukavicama i priborom za teh. crtanje.

Upute za rezanje skalpelom: pod materijal postaviti podlogu od linoleuma ili tvrđe plastike, prije rezanja skalpelom navući zaštitne rukavice, uz liniju rezanja čvrsto držati trokut ili ravnalo, skalpel držati uz trokut u smjeru rezanja, okomito na papir i pripaziti na prste druge ruke. Nikako rezati bez prislonjenog trokuta! Nakon rezanja skalpel uvući u zaštitnu plastiku i skinuti zaštitne rukavice.

Ovdje učenici pokazuju koliko su vješti u ocrtavanju, rezanju, savijanju, urednom lijepljenju i primjeni mjera zaštite na radu, koje se prate i ocjenjuju za vrijeme praktičnoga rada.


[OPŠIRNIJE]



Izrada kidalice za ispitivanje granice razvlačenja žice, TK 7r
SANJA Marolin Brljačić / datum: 9. 2. 2021. 18:13

Popis pribora, materijala i alata: letvica od mekog drveta, 2 kom. alu lima, 2 vijka s upuštenom glavom, 2 vijka s cilindričnom glavom, očni vijak, leptirasta matica za pritezanje, podloga, križni odvijač, zaštitne rukavice.

Na kidalicu smo vijcima i križnim odvijačem pričvrstili aluminijske nosače. Kroz provrt na jednom nosaču provukli smo očni vijak, te navili maticu na njega (s vanjske strane). Žicu smo postavili u očni vijak te ju provukli kroz provrt na prihvatnom limu (oko pola duljine žice). Zategnuli smo ju, te omotali oko vijka s cilindričnom glavom (koji djelomično viri iz nosača). 

Okretanjem leptiraste matice brojali smo pune okrete dok žica ne pukne. Palcem i kažiprstom pridržavali smo glavu očnog vijka kako se žica ne bi uvijala. Ispitali smo granice razvlačenja žica od aluminija, bakra i čelika, te rezultate upisali u tablicu.

VAŽNO! Pripaziti na mjere zaštite na radu (pažljivo rukovati šiljatim predmetima - odvijač).

Klikom na "opširnije" pogledajte fotografije...


[OPŠIRNIJE]



Izradili smo model vjetrenjače s krivuljnim mehanizmom, TK 6r
SANJA Marolin Brljačić / datum: 3. 2. 2021. 10:29

Izradili smo model vjetrenjače s krivuljnim mehanizmom, koji pretvara kružno gibanje u pravocrtno. Vrtnjom osovine vjetrenjače pokrećemo krivuljni mehanizam koji upravlja "čekićem". Vjetrenjače su se nekad rabile za pokretanje mlinskih kamenja za mljevenje žita, crpke za vodu, a  crteže mehanima koji se rabi na ovom modelu izradio je Leonardo Da Vinci u 15. st. Leonardo je bio poznati izumitelj i umjetnik.

Učenici su ponovili i razliku između makete i modela (model je "dinamičan" - prikazuje namjenu i funkcionalnost tehničke tvorevine, maketa je statična).  

VAŽNO! Pripaziti na mjere zaštite na radu (modelarski nožić, skalpel).

Klikom na "opširnije" pogledajte fotografije...


[OPŠIRNIJE]



Tehnička kultura na daljinu
SANJA Marolin Brljačić / datum: 2. 5. 2020. 21:17


[OPŠIRNIJE]



1. i 5. mjesto na 62. NMT (zupanijska razina)
SANJA Marolin Brljačić / datum: 9. 3. 2020. 11:16

 

U petak, 6. ožujka 2020. g. u OŠ Jagode Truhelke u Osijeku, održana je županijska razina natjecanja mladih tehničara. Naše učenice Nera T. (8.r.) i Klara M. (6.r.) osvojile su sjajno 1. i 5. mjesto. 1. mjesto je pripalo Neri, u kategoriji Modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina, a 5. mjesto Klari u kategoriji Graditeljstvo. Svakako treba naglasiti da su obje učenice imale najveći broj bodova u pismenom dijelu natjecanja (svaka u svojoj kategoriji). Čestitke mojim vrijednim tehničarkama! Slijede pripreme za državnu razinu! 


[OPŠIRNIJE]



Tko je Faust Vrančić?
SANJA Marolin Brljačić / datum: 2. 3. 2020. 20:01

Učenici 7. razreda odradili su istraživački zadatak o našem poznatom izumitelju Faustu Vrančiću te nam prezentirali neke od njegovih najpoznatijih izuma (leteći čovjek, viseći most, vjetrulja, mlin...).

Učenici su izradili plakate, crteže i tehničke tvorevine te nam na taj način prezentirali radove. Nakon toga smo u digitalnom alatu (online) odradili spajanje pojmova s opisom o Faustovim radovima. Dvosat smo završili izradbom tehničke tvorevine od metala "Vjetrulja Fausta Vrančića", te ujedno provježbali ocrtavanje i rezanje metala.

Neke od radova pogledajte klikom na Opširnije.


[OPŠIRNIJE]



Simboli elektroničkih elemenata od žice
SANJA Marolin Brljačić / datum: 7. 2. 2020. 10:05

Pribor i materijal: kartice sa elektroničkim simbolima, veći komad žice, kliješta za rezanje žice, okrugla kliješta, plosnata kliješta, podloga za rad.

Najbolji način da djeca nešto upamte i nauče je - kada samo izrade! Budući da trenutno obrađujemo gradivo elektronike u 8. razredu, naši su osmaši bili vrijedni te u skupinama ponovili simbole elektroničkih elemenata tako što su ih izradili - od žice! Spretne ručice naših osmaša razali su, savijali i oblikovali žicu praveći simbole za otpornik, diodu, trošilo... Neke od naših radova možete pogledati klikom na Opširnije.


[OPŠIRNIJE]



E-Twinning - Male tehničke radionice
SANJA Marolin Brljačić / datum: 3. 2. 2020. 11:38

Zbog naglaska na IKT tehnologiju, mnoga su područja ostala zakinuta, a više nego ikada je vidljivo kako djeci nedostaje praktičnih radova (obrade materijala, uporaba alata, strojeva, korištenje tehničke dokumentacije...) koji su za njih izuzetno korisni, poticajni i izazovni. 

Pridružili smo se e-Twinning zajednici u nadi da ćemo razmjenom iskustva vratiti praktičan rad u što većoj mjeri u naše škole.

Sudjelovanjem u projektu Male tehničke radionice želimo dati svoj doprinos. 


[OPŠIRNIJE]



Povelja zahvalnosti
SANJA Marolin Brljačić / datum: 22. 12. 2019. 11:51

Zajednica tehničke kulture grada Osijeka prepoznala je naš trud i doprinos području tehničke kulture.

Dva plasmana na državno natjecanje - dvije godine zaredom (4. mjesto u državi, N.T. 8.b.), prva mjesta na Županijskim natjecanjima i ostala sjajna osvojena mjesta (2., 3.) nagradili su Poveljom zahvalnosti. Osim natjecanja tu su i naša sudjelovanja na Zmajadama, Lampionijadama i Modelarskoj ligi. Hvala Zajednici i mojim učenicima, koji se i ove godine, vrijedno pripremaju za 62. NMT.


[OPŠIRNIJE]



Izrada prometnog raskrižja i njegovih sudionika - 5.r.
SANJA Marolin Brljačić / datum: 30. 11. 2019. 10:32

Materijal i pribor: radni listovi iz kutije, karton, ljepilo, škare, modelarski nožić, trokuti, kliješta za bušenje rupa.

Učenici 5. razreda izradili su makete prometnog raskrižja, spajajući četiri radna lista u jednu cjelinu. Nakon toga su rezali, savijali i lijepili sudionike prometnog raskrižja (pješake, bicikliste, prometnog policajca, autoobile, vozila sa svjetlosnom i zvučnom signalizacijom, semafore...). Gotove makete bile su spremne za demonstriranje znanja iz prometnih pravila i propisaNeke od radova pogledajte klikom na Opširnije.

VIDEO


[OPŠIRNIJE]



VJEŽBE ZA 5. RAZREDE - PROMET
SANJA Marolin Brljačić / datum: 7. 11. 2019. 08:48

     

Na linku RASKRIŽJA nalaze se prometne situacije za vježbu, za 5. razrede. Preko različitih prometnih situacija (slika) ponovite prednost prolaska na raskrižjima.

RASKRIŽJA

Prisjetite se da ukoliko na raskrižju nema prometnog policajca pratimo semafore; u slučaju kada semafori ne rade (trepere žuto) ili su potpuno ugašeni - pratimo prometne znakove. Ako na raskrižju nema nijedne od navedenih signalizacija - koristi nam znanje o pravilu prednosti prolaska (4 pravila).

Npr. (slika ispod) mi smo na sporednoj cesti (vidimo po znaku STOP); prvo će proći crveni automobil, jer je na glavnoj cesti, zatim crni automobil koji je, kao i mi, na sporednoj cesti (znak STOP), ali za razliku od nas on zadržava svoj smjer (ide ravno). Tek na kraju idemo "mi".


[OPŠIRNIJE]



7. razredi - tehnološki proces
SANJA Marolin Brljačić / datum: 31. 10. 2019. 20:06

I ove smo godine odradili tehnološki proces proizvodnje tehničke tvorevine figurice od gipsa. Kreativne ručice naših sedmaša izradile su mnoštvo zanimljivih radova.

Pribor i materijal: gips-prah, voda u bočici, posudica za miješanje, žlica, podloga - novinski papir, silikonski kalupi, brusni papir.


[OPŠIRNIJE]



Zmajada 2019.
SANJA Marolin Brljačić / datum: 13. 6. 2019. 09:28

Ove smo godine ponovno posjetili Zmajadu i to u najvećem broju do sada. Oko 70-tak naših učenika, od 5.-8. razreda, sastavilo je i puštalo zmajeve te provelo ugodno nedjeljno prijepodne. Naša škola osvojila je i nekoliko nagrada:

  • 2. mjesto u organiziranom dolasku škola (masovnost)
  • 3. mjesto u visini leta zmaja (A. Farkaš, 8.r.)
  • 3. mjesto - kreativnost izrade zmaja (A. Gal i B. Balaš, 5.r. zmaj "Sirena")
  • ljetovanje u Orahovici (P. Vorgic, 5.r.)

Svim učenicima HVALA na dolasku! :) :) :)


[OPŠIRNIJE]



Učimo prometna pravila!
SANJA Marolin Brljačić / datum: 9. 4. 2019. 21:49

Najopasnija mjesta u prometu su raskrižja. Prema propisanom Zakonu hijerarhijski redosljed upravljanja prometom na raskrižju je:

1. PROMETNI POLICAJAC 

2. SEMAFORI

3. PROMETNI ZNAKOVI

4. PROMETNA PRAVILA

Danas su neki od nas, nakon obrađene teme u učionici, postali na 45 minuta prometni policajci našeg školskog igrališta. Na igralištu smo nacrtali raskrižje, odabrali naše "prometne policajce" te ostatak razreda učili pravilima ponašanja na raskrižju. Prepoznajete li vi sve znakove prometnog policajca?

Nakon vježbe, ponovili smo vrste prometnih znakova:

1. ZNAKOVI OPASNOSTI

2. ZNAKOVI IZRIČITIH NAREDBI

3. ZNAKOVI OBAVIJESTI

Jeste li znali???

Ako u prometu sudjeluješ kao biciklist, preko obilježenog pješačkog prijelaza moraš prijeći kao pješak gurajući bicikl pored sebe, jer bicikl je vozilo.

Osim gore navedenih linkova, posjetite i platformu za provjeru znanja iz prometne kulture, propisa i pravila:

PROMETNA UČILICA.


[OPŠIRNIJE]



4. MJESTO NA 61. DRŽAVNOM NATJECANJU MLADIH TEHNIČARA!
SANJA Marolin Brljačić / datum: 28. 3. 2019. 09:15

Naša MLADA TEHNIČARKA Nera T. (7.r.) i ove je godine osvojila visoko 4. mjesto na 61. DRŽAVNOM NATJECANJU MLADIH TEHNIČARA u Poreču. Ovaj put je svoje vještine pokazala u drugoj kategoriji, Modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina te u radu sa strojem Unimat basic 1. Bravo!!! 


[OPŠIRNIJE]



Modelarska liga
SANJA Marolin Brljačić / datum: 22. 3. 2019. 16:58

.

Zajednica TK Grada Osijeka organizirala je i ove godine 1. kolo Modelarske lige po osnovnim školama, ekipno natjecanje u kojem  svaku ekipu čini dva učenika a njihov je zadatak pomoću Unimat basic 1 stroja izraditi tehničku tvorevinu.

Modelarska liga održana je danas, 22.03.2019. u našoj školi. Sudjelovalo je 12 ekipa, ukupno 24 učenika. A natjecanje je trajalo 3 školska sata.

Čestitke svima na sudjelovanju, a posebno našem 1. mjestu (Nera i Tesa), 2. (Klara i Helena) i 3. mjestu (Mark i Ian)! Kako nam je bilo pogledajte u GALERIJI.  


[OPŠIRNIJE]



Srebro i bronca na 61. NMT (ŽUPANIJSKA RAZINA)
SANJA Marolin Brljačić / datum: 5. 3. 2019. 12:39

Naše N. i H. su pokazale što mogu djevojčice u tehnici!!! Čestitke na osvojenom 2. mjestu u kategoriji Modelarstvo uporabnih tehničkih tvorevina i 3. mjesto u kategoriji Maketarstvo i modelarstvo! Pozvani smo i na 61. državno natjecanje mladih tehničara od 25.-28.03. u Poreču. Bravo!!!


[OPŠIRNIJE]



61. NMT - školska razina
SANJA Marolin Brljačić / datum: 1. 2. 2019. 11:45

Iza nas je još jedno odrađeno školsko natjecanje mladih tehničara, točnije 61. Učenici su svake godine sve zainteresiraniji za područja tehnike. Ove godine smo imali natjecatelje u tri područja natjecanja: Maketarstvo i modelarstvo, Graditeljstvo i Modelarstvo uporabnih tehničnih tvorevina. Kako tehnički nikako nije "predmet za dječake" dokazuje i činjenica kako najveći broj natjecatelja čine upravo djevojčice (5.-8.razreda) koje su se ovdje našle svojim zalaganjem, preciznošću, kreativnošću i željom da nauče nešto novo. :)

Na početku školske godine, kao i preko zimskih i proljetnih prazika, možete upisati RADIONICE U DOMU TEHNIKE u Osijeku (Tvrđa) te naučiti rezati šperploču na strojevima koja su sigurna za djecu (Unimat basic), naučiti programirati Lego modele, upoznati 3D olovke, dronove, izrađivati nakit, ukrase od papira ili produbiti znanje iz elektronike, elektrotehnike ili robotike...


[OPŠIRNIJE]



Praktični rad - recikliranje 8.r.
Sanja Marolin / datum: 31. 10. 2018. 09:30

Kako se riješiti nepotrebne plastike i gume iz kućanstva?

Izradom kreativne tehničke tvorevine.

Budući da u osmom razredu učenici rade polimerne materijale te savijanje i lijepljenje plastike, ovaj praktični zadatak je nastao kao logičan slijed. Učenici pronalaze plastične i gumene predmete te od njih prema uputama nastavnice izrađuju robota. Vrlo je važno da roboti imaju stabilnu podlogu (koristimo se plastičnom pločicom iz tk kutije) te da materijali budu isključivo plastika i guma (plastične boce, čašice od jogurta, spužve, gumice za vezanje, najlonske vrećice, slamke, stiropor, plastične žlice, vilice, čepovi, stare igračke...).  

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Ralica od plastike - 6. razredi
Sanja Marolin / datum: 9. 6. 2018. 18:19

Na kraju 6. razreda učimo vrste strojeva (radni, energetski i informatički). Učenici su dobili zadatak izraditi ralice od plastičnih boca, štapića za ražnjiće, tetrapaka, plutenih čepova itd. Cilj vježbe je upoznati različite materijale te ih naučiti rezati, lijepiti i kombinirati. Razvijanje kreativnosti također je vrlo važno, a radovi govore sami za sebe! :)

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Sastavili smo ispitivalo spretnosti - 7. r.
Sanja Marolin / datum: 9. 5. 2018. 11:38

 

Sastavili smo ispitivalo spretnosti - model strujnog kruga koji se zatvara kada prstenom ispitivala dotaknemo žicu - čuje se zvuk! Prsten treba provesti na drugi kraj žice uz što manje dodirivanja žice. Tko je najspretniji? :)

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Faradayev ZVRK - 8. r.
Sanja Marolin / datum: 3. 5. 2018. 11:05

Što je elektromagnetska indukcija? :)

I vrapci na grani znaju da se oko vodiča kojim teče struja javlja magnetsko polje! Može li obrnuto? Može!

Gibanjem magneta unutar zavojnice u njoj se javlja električna struja (struja u zavojnici teče samo pri gibanju magneta unutar zavojnice – što je gibanje brže struja je jača); u zavojnici se pri gibanju magneta i zavojnice javlja napon koji tjera el. struju. Pojava stvaranja napona međusobnim gibanjem zavojnice i magneta naziva se ELEKTROMAGNETSKA INDUKCIJA! (M. Faraday)

To je otkriće jedno od najvažnijih otkrića! Današnji generatori rade na tom principu i tako proizvode el. energiju. Naši su osmaši sastavili model generatora...zavrtjeli zvrk s magnetima te promatrali kako se pojavljuje svjetlost na LED-ici. 

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Izradili smo Vjetrulju Fausta Frančića - 7. r.
Sanja Marolin / datum: 26. 4. 2018. 19:45

Pribor i materijal: tanki alu lim 2x, pribor za mjerenje, škare za lim/škare za papir, turpija, graničnici, vijak, matica, točkalo, čekić, šilo, bušilica...

Točkalom smo označili središte kružnice te nacrtali (flomasterom ili šilom) na limu tri lopatice. Lopatice vjetrulje smo izrezali prema uputama u RL i to tako da je najširi dio svake lopatice 10 mm. U sredini smo, tankim svrdlom, probušili rupicu te smo isto tako probušili nosač lopatica. Nosač smo spojili sa lopaticama preko vijka i matice. Uspješno odrađen zadatak je onaj kod kojeg su lopatice precizno izrezane, gledaju u istom smjeru i prilikom okretanja ne dodiruju nosač.

Klikom na OPŠIRNIJE pogledajte radove naših sedmaša! :)

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Izrada škripca - 5.r.
Sanja Marolin / datum: 21. 4. 2018. 18:11

Što je škripac?

Možda vam naše fotografije pomognu u tome da se prisjetite. :)

U ovoj vježbi smo prvi put koristili odvijač, vijke i matice.

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



60. državno natjecanje mladih tehničara - Naša Nera T. 4. u državi!!!
Sanja Marolin / datum: 17. 4. 2018. 18:35

60. državno natjecanje mladih tehničara održano je u Poreču od 9. do 12. travnja 2018. Svi sudionici boravili su u Poreču četiri dana, budući da se natjecanje iz TK sastoji od tri dijela: pisane provjere znanja (max 30%), izrada tehničke tvorevine (50 %) i predstavljanje tehničke tvorevine (20 %). Na državnom natjecanju učenici za pisanu provjeru znanja imaju dva školska sata, za izradu tehničke tvorevine 8 školskih sati te za predstavljanje do 5 min. Maksimalan broj bodova je 100. 

Naša Nera se natjecala u području graditeljstva (6.r) te osvojila visoko 4. mjesto sa 85 bodova (samo tri boda manje od 1. mjesta). BRAVO NERA!


[OPŠIRNIJE]



Stolarski kutnik - 5.r.
Sanja Marolin / datum: 24. 3. 2018. 16:19

Kroz nastavnu temu "Način djelovanja alata" petaši su se upoznali sa brojnim alatima i priborom koji do sada nisu imali priliku vidjeti - kao što je to stolarski kutnik. Prvo su ponovili gradivo tehničkog crtanja kroz crtež pozicija kutnika, a zatim ga samostalno izrađivali prema uputama. Nakon spajanja kutnika učenici su provjeravali njegovu funkcionalnost. Kako je bilo pogledajte na našim slikama.

Znate li vi čemu služi stolarski kutnik? 

Potreban pribor i materijal: pribor za tehničko crtanje, brusni papir, šperploča, Drvofix.

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



7. razred - Izrada kutije za šibice - od metala
Sanja Marolin / datum: 17. 3. 2018. 10:12

Ovaj zadatak je za većinu učenika bio pravi izazov, jer su radili sa nešto tvrđim komadima lima. Iako su već rezali lim u prethodnoj vježbi (lučica za svjećicu) sada su trebali biti još precizniji jer su rezali pa sastavljali po ravnim linijama i pod kutem od 90 stupnjeva. 

Materijal i alat: aluminijski lim debljine 0.3 mm, pribor za ocrtavanje po metalu (šilo, flomaster, olovka...), škare za lim, plosnata kliješta za savijanje, ljepilo za metal. 

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



8. razred - Izrada treptala (elektroničkog sklopa)
Sanja Marolin / datum: 9. 3. 2018. 16:56

Učenici 8. razreda prema motnažnoj shemi izrađivali su na eksperimentalnoj pločici elektronički sklop - treptalo.

Materijal i alat potreban za ovu vježbu: 4 otpornika (2x220 oma, 2x22000 oma), 2 kondenzatora, 2 tranzistora, 2 svjetleće diode, spojne žice - vodiči - 10 komada, baterija od 4,5 V, eksperimentalna pločica, kliješta za skidanje izolacije (ili skalpel).

Za ocjenu odličan bilo je potrebno dobiti izmjenjivanje treptanja LED-dioda (kao na žmigavcusmiley).

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



5. razredi - Izradba modela!
Sanja Marolin / datum: 24. 2. 2018. 09:56

Generacije 5. razreda već godinama izrađuju model vjetrenjače. Ove godine smo otišli korak dalje i naše vjetrenjače učinili zanimljivijima. Dodali smo im kamenčiće, prozore, vrata, travu, drveće...pa čak i potoke i rijeke...radove naših kreativnih petaša pogledajte klikom na više. 

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Termoizolacijska svojstva stiropora - 6.r.
Sanja Marolin / datum: 14. 2. 2018. 15:55

Kroz materijale u graditeljstvu upoznajemo se i sa stiroporom kao izolacijskim materijalom. Pomoću pripremljenih pozicija iscrtavamo elemente na stiroporu. Nakon toga ih režemo pomoću skalpela te pribadačama sastavljamo kocku prema uputama...

Promatramo i mjerimo brzinu hlađenja vrele vode tako da jednu čašu s vrelom vodom postavimo izvan kocke, a jednu u kocku od stiropora. Nakon toga crtamo krivulje hlađenja vode.

Potreban pribor i materijal: komad tanjeg stiropora, kartonske šablone, ravnalo, pribor za pisanje, skalpel, pribadače, čaše, termometar, vrela voda...

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



5. razredi - Izradba makete
Sanja Marolin / datum: 10. 2. 2018. 14:04

Što je model, a što maketa?

Učenici 5. razreda to sada znaju. Izradili su maketu kuće od kartona. Pribor i materijal: radni list, karton, škare, ljepilo, modelarski nožić.

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



Naučili smo elektroniku (8.r.) - tranzistor kao sklopka
Sanja Marolin / datum: 8. 2. 2018. 20:30

U ovoj vježbi koristili smo: eksperimentalnu pločicu, tranzistor, dva otpornika, LED diodu, četiri vodiča i bateriju od 4,5 V. Prema elektroničkoj i montažnoj shemi naši su osmaši "zabljesnuli" te naučili spajati jednostavne strujne krugove. :)

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



6. razredi - Izradba samonosivog mosta
Sanja Marolin / datum: 2. 2. 2018. 11:01

Znate li tko je konstruirao samonosivi most? 

Leonardo da Vinci.

Lijepljenjem smo izradili predviđene elemente mosta (tri H elementa i dva složena križna elementa). Most smo sastavili te ga opteretili. Opterećeni mostovi ostali su postojani - zadatak izvršen! Pogledajte radove naših šestaša...

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



7. razredi - Izradba metalnog stalka za svjećicu
Sanja Marolin / datum: 1. 2. 2018. 16:02

Na tankom aluminijskom limu ocrtavali smo stalak za svječicu (lučicu) prema tehničkom crtežu. Rezali smo škarama za lim te oblikovali tako da se u njega učvrsti lučica. Lučice smo upalili i uživali u mirisu i pogledu na kreativne radove koje možete pogledati klikom na VIŠE...

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



7. razredi - Izradba figurice od gipsa (tehnološki proces)
Sanja Marolin / datum: 23. 9. 2017. 14:04

Prva nastavna tema iz TK u 7. razredu je "Tehnika, tehnologija, tehnološki i radni proces", a učenici će ju svakako upamtiti po tehnološkom procesu izrade figurice od gipsa. Gips smo pomiješali s vodom u omjeru 3:1, te nakon 15-tak min. vadili figurice iz gipsa...

Materijal i alat koji smo koristi: gips, čaša, novine, žličica, silikonski kalupi, brusni papir, skalpel...

Sanja Marolin Brljačić, prof.


[OPŠIRNIJE]



6. razred - izradba modela bunara
Sanja Marolin / datum: 10. 4. 2013. 19:47

Znate li što je zdenac, hladenac, kladenac ili studenac? 

Iskopana duboka i podgrađena jama u koju se hvata ili skuplja podzemna voda, nama poznat kao - bunar.

Učenici 6. razreda izradili su svoje prve bunare. Pogledajte njihove zanimljive radove!

 


[OPŠIRNIJE]



RSS


preskoči na navigaciju