Prema definiciji bajka je priča uglavnom namijenjena djeci koja se često bavi nepostojećim i izmišljenim radnjama i likovima kao što su vile i vilenjaci, čarobnjaci, patuljci, vještice i sl. Bajke služe kao priprema za raznovrsne situacije i odnose s kojima će se djeca u svom razvoju i odrastanju susretati. Bajke su najjednostavniji način da se djetetu omogući prvi dodir s književnošću, što će sigurno ostaviti traga i vrlo je vjerojatno da će dijete zavoljeti čitanje knjiga.
Sadržaji bajki i priča za djecu često su jednostavni, a govore o dobroti, moralnosti i pozitivnim vrijednostima. Slušanjem bajki djeca se uče razumijevanju govora, većih tematskih cjelina, razvija im se pažnja, obogaćuje im se rječnik i razina komunikacijskih sposobnosti odigravanjem prizora iz bajki te im daju ideju za kreativno izražavanje, pa djeca na svoj način preoblikuju pojedine uloge, izmišljaju nove dijaloge, zaplete i slično, dakle potiče im se mašta.
„U svijetu bajki Ivane Brlić-Mažuranić” je dječja književna i kulturna manifestacija koja se održava svake godine u Slavonskom Brodu, a traje tjedan dana. Za taj tjedan se kaže da su brođanski ključevi u “dječjim rukama”. Održava se svake godine na dane rođenja najveće hrvatske dječje spisateljice Ivane Brlić-Mažuranić, 18. travnja, po kojoj je ova manifestacija dobila i ime.
Prema toj je kulturnoj manifestaciji ime dobio i razredni projekt četvrtih razreda prigodno nazvan „U svijetu bajki Ivane Brlić-Mažuranić”. Učenici su provodili projekt tijekom mjeseca studenog i prosinca. Proveli su razne zanimljive samostalne aktivnosti i aktivnosti u skupinama. Upoznali su književnicu i njezine knjige, izrađivali plakate i prezentacije o književnici, pisali pismo književnici, izrađivali straničnike s temom knjiga Ivane Brlić – Mažuranić, čitali Lektiru Šuma Striborova i Regoč, izrađivali Kamishibai kazališta i pripovijedali priče iz lektire, proveli kviz čitanja i slikali portrete književnice Ivane Brlić – Mažuranić.
Učenici, osim što su istraživanjima puno toga naučili, uživali su u kreativnim, a posebno timskim aktivnostima. Uloga učitelja mijenja se. Učitelj napušta ulogu sveznajućega i postaje pomagač djetetu u postizanju ciljeva. Ovakav način rada djeci je bio iznimno zabavan, zanimljiv, dinamičan. Shvatili su da se trebaju dobro organizirati i isplanirati vrijeme za rad te su naučili da za uspjeh timskog rada svi uključeni trebaju biti maksimalno odgovorni, motivirani i predani radu na zadatku.
Cilj ovog projekta bio je da se učenici što bolje upoznaju s djelima Ivane Brlić- Mažuranić, otvore svoja srca prema mašti, zajedništvu, izražavanjem, aktivnom učenju, kreativnosti, zamišljanju i stvaranju neobičnoga. Jer samopotaknuto učenje koje zaokuplja osobu emocionalno i intelektualno je sveobuhvatno i trajno. Učenje otkrivanjem, koje se temelji na vlastitoj aktivnosti jest ono koje učenici pamte. A kada je ono povezano s bajkama, ono trajno ostaje najljepša uspomena.
A vi, dragi naši posjetitelji mrežne stranice, ako vam kažu da živite u svijetu bajki, recite im da su i oni dobrodošli!